Preskoči na glavni sadržaj

Voli onog tko te voli, makar bio i kamen goli

Kad se zaljubimo, postajemo skloni maštanju o zajedničkom životu. Kako bi bilo čarobno živjeti zajedno, svaku večer začiniti čašom finog vina, buditi se gledajući njegovo lice, utonuti u san na jastuku kraj njegovog! Ah! Odjednom, zajedničko kuhanje, zajedničko peglanje, zajedničko ribanje wc školjke, i sve drugo zajedničko postaje nešto čemu težimo, lifestyle koji bi riješio sve naše životne probleme.

I onda se dogodi šok! Već pri prvom zajedničkom ljetovanju ili već u prvim danima zajedničkog života, primjećujemo mane svog, do tada savršenog, partnera, i počinjemo sumnjati u sretnu zajedničku budućnost. Možda se radi o klišejima iz američkih filmova, kao što su ostavljanje poklopca wc školjke (oko čega tolika galama, nikad mi nije bilo jasno!) ili zatrpavanju svake površine stana prljavim čarapama, a možda vas počnu izluđivati njegove navike pri hranjenju ili način na koji bulji u nogometnu utakmicu i ne primjećuje ni vas, ni vašu potrebu za zajedničkim brisanjem prašine.


Umjesto poljupca za laku noć ponekad vas obraduje neosvježavajućim vjetrićem, a osim sunčeve svjetlosti u rano jutro budi vas njegovo hrkanje i krmeljavi pogled. Što je meni ovo trebalo – uskoro se pitate, potpuno zaboravljajući da je i on o vama, ne tako davno, mislio kao o osobi koja u svakom trenu drži sve pod kontrolom, koja nema nikakvih tjelesnih izlučevina, koja za sobom ostavlja miris cvjetne livade, kojoj ručak nikada ne zagori, koja se nikada ne poreže ili ne plače mokre kose jer je sušilo za kosu izdahnulo taman po isteku garancije.

Film Enough said (2013) na duhovit i dinamičan način pripovijeda priču o cjepidlakama, njihovom egoizmu i strahovima te naglašava ljudsku sklonost k opraštanju nesavršenosti svima, osim onima koji ih vole. Pretposljednji je to film Jamesa Gandolfinija (uvijek mi je to ime zvučalo kao mađioničarevo - The Great Gandolfini!) u kojem mu u ženskoj ulozi parira uvijek simpatična Julia Louis-Dreyfus i zahvaljujući kojem ćete shvatiti da niste savršeni i da je i vas ponekad itekako teško voljeti.


Uvidjet ćete da vas živcira što on ne briše mrvice sa stola, a iza svog kuharskog pothvata ostavi pun sudoper prljavog suđa, što ne baca račune i danima nakon što su kupljene namirnice iščeznule iz vašeg frižidera i što baš uvijek želi gledati akcijske filmove. Priznat ćete si da njega možda nervira to što nikad ne zatvarate vrata u stanu punom propuha, što se prejedate čokoladom pa mu kukate zbog viška kila, što ga tjerate da jede grašak iako je sto puta rekao da ga ne voli i što su mu sve redom košulje neopeglane.


Ali, znate što? Brzo će vam postati jasno - treba voljeti onoga tko vas voli, jer lako je voljeti nekoga bez mane, a potrebna je sva sila ljubavi da se zavoli nekoga baš takav kakav jest. A kad nađete nekoga dovoljno ludog da vam tolerira gluposti, ne puštajte ga iz ruku!

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Kako god okreneš - osuđeni na traganje

Mogla sam si zamisliti da je roman "Oče, ako jesi" u potpunosti fikcija i da su svi oni koji se u njemu spominju čista izmišljotina. Ali znala sam autoricu - nju možda jesu ukrali Ciganima pa jest drugačija gdje god kroči, ali neki red se zna, autentičnost joj je bitna. Pa sam guglala: Ljubodrag Đurić. Google je izbacio na vidjelo članke Wikipedije nabrojavši sve činove ovog partizana, kao i neke seks skandale čiji je bio sudionik, a koji su zamalo razbucali Titovu partiju. Joj, mene takve stvari ne zanimaju - rođena sam sedam godina nakon Titove smrti, nismo se mi igrali ustaša i partizana, nego smo skupljali Cro Army sličice - razgovarala sam sa sobom. Ipak, bila sam uvjerena da se u priči Damjana Kneževića, koji 1988. čita o samoubojstvu generala-majora Đurića, krije nešto i za mene, milenijalku. Osim toga, obiteljsko stablo prikazano na koricama, u čijem središtu se nalazi ime Pala Nađa, djelovalo mi je u isti mah i zastrašujuće i primamljivo. U sljedećem poglavlju, auto

Drvo nade, budi jaka

Noćas sam sanjala da na stopalima imam po šest nožnih prstiju. Da su dugački i da moram odlučiti koji od njih je višak koji valja iščupati kako bi stopalo opet nalikovalo svakom normalnom stopalu. "Ako u snu imate više prstiju, očekuje vas profit", pisalo je na internetskoj sanjarici punoj grotesknih sanjarija. Pusti ti to, man' se profita i ostalih kerefeka, nije bio dobar osjećaj imati dvanaest nožnih prstiju! Jezivo je željeti pobjeći iz svoje kože! Sjetila sam se Fride, o kojoj čitam, i pomislila - mora da se tako ona osjećala čitavog života. "No, nakon preležane paralize njeno je tijelo zadobilo novu težinu. Ne samo fizičku, razmišljala je, već i metafizičku. Postalo je teret, težak poput kamena koji je primorana vući sa sobom. Nakon nesreće, te je težine bila svjesna gotovo u svakom trenutku svog života." Čitala sam "Fridu ili o boli" Slavenke Drakulić prije petnaest godina, ali sam je s radošću ponovno posudila u knjižnici - ona je izbor mog bo

Pripreme za Irsku (4)

"Je l' taj bicikl ispravan?" pitala sam tatu škicajući stari zahrđali bicikl kojeg sam zadnji put vozila prije dvadeset godina. "Ma je, ispravan skroz, ali ponesi ključ sa sobom, za svaki slučaj - ako ti otpadne pedala", rekao je nonšalantno. Sjela sam na bicikl, nepokolebljiva. Zanimljivo, nisam ni na trenutak zastala birajući stazu - naše tijelo gotovo instinktivno bira utabane staze, poznate prečice. Iako su dvorišta u kojima smo se igrali tiha, iako su puteljci prekriveni korovom, naša stopala znaju put, naše godine pamte mirise pokošene trave i zvukove kotača koje valja slijediti. S Cranberriesima u slušalicama, krenula sam u šumu, jer, pomalo neobično od mene, posegnula sam za (šumskim) krimićem. Irske autorice, doduše, jer tema je i dalje - Irska. Irska književnost odana je žanru kriminalističnog romana desetljećima, a ime Tane French redovito se nalazi na popisima must read krimića, pogotovo otkad ju je Independent prozvao Prvom damom tog žanra u Iraca

It's the end of world as we know it!

"Darkly glittering novel" veli Goodreads. OK. Šljokice. Podržavam. Moram. "Bestseler New York Timesa", vrišti s korica. A joj. To ne zvuči ohrabrujuće - iskustvo je pokazalo da Times i ja nismo na istoj valnoj duljini. No, što se mora (za book club), nije teško. Roman "Postaja Jedanaest", kanadske autorice Emily St. John Mandel, počinje kazališnom izvedbom "Kralja Leara" od strane ostarjelog holivudskog glumca, Arthura Leandera, koji se cijelog života pripremao za tu ulogu. No, čini se da je njegovom životu došao kraj, i da će tome posvjedočiti i publika kazališta Elgin u Torontu. Jeevan, bolničar koji je pokušao spasiti glumčev život, snužden odlazi iz kazališta i putem kući dobiva neobičan poziv o pandemiji gruzijske gripe koja prijeti. Znam, znam, imate Covid-19 flashbackove, ali moram reći da je ovaj roman napisan (i razvikan) 2014. (nije to ništa neobično, Dean Koontz predvidio je pandemiju nalik Covid-19 još 1981. u knjizi "The Eyes o

Perfect Stars Hollow Day

Kad god bih se nakon dugo vremena vraćala u svoj rodni grad vraćala, uvijek bih isplanirala savršeni dan u tom malom gradu u kojem tobože svak' svakog zna i koji sada čak ima i sjenicu sličnu onoj u Stars Hollowu - baš onako kako Rory provodi Perfect Stars Hollow Day u 4. epizodi 4. sezone (ako ne znate o čemu pričam, move along...). Sada rado posjećujem bližnje, ali ne čeznem više o povratku u Našice. Nisu Našice više moj grad - promijenili su se trgovi, otišli su iz grada moji ljudi, otišli u potrazi za boljim sutra. Ja se vratim tu i tamo, iako grad ne prepoznajem, samo da provjerim koliko je mene ovdje ostalo. Ako se ikada nađete u Našicama ranim jutrom, doručkujte u pekarnici "Čočaj". Establishment se odnedavno nalazi u samom centru grada, domaći bi rekli - na Majmunari, kraj Hotela Park. Burek je za prste polizati, a jednako su ukusna i druga peciva. Potom pođite do novouređenog dvorca obitelji Pejačević s početka 19. stoljeća u kojem su živjeli hrvatski banovi, Lad