Preskoči na glavni sadržaj

Udahni, izdahni!

Na televiziji je opet Sve o jednom dječaku. Gledala sam ga desetak puta. Toni Collette (morala sam guglati, nikad ne znam koja slova idu u duploj dozi) je kraljica. Obožavam Nicka Hornbyja, oduvijek, i Hugh Granta, ali nekako me sram gledati taj film nakon što sam gledala seksi film u kojem glavnu ulogu tumači taj slatki dječačić koji glumi Marcusa u filmu iz 2002. godine. Newness se zvao taj film, a Nicholas Hoult je seksi, hm, da, što sam ono htjela reći? Umorna sam pomalo. Popila sam danas tri kave, ali džabe, smorila me djeca, iako je bio dobar dan - bacali smo lišće radosno i stali u pseću kakicu - evo ti životne lekcije.

Vrijeme leti, zar ne? Nicholas Hoult je sada dvadesetosmogodišnjak, a nisam više ni ja djevojčica.


To da vrijeme leti, to mi je jasno i kad pogledam ovaj blog. Naime, vjerovali ili ne, na današnji dan prije šest godina napisala sam svoj prvi post. Bio je kratak, i govorio je o Katy Perry (otud all that glitter - nešto što vole djevojčice, nešto što ih veseli!) čiji me dokumentarac nadahnuo da uzmem svoju depru u ruke i oblikujem ju u nešto podnošljivo. Budući da nisam znala, i još uvijek ne znam, ništa drugo nego pisati, tipkanje u formi bloga bilo je logično za mene. Iz programiranja u Pascalu (ako ste samo godinu mlađi od mene, garant nemate pojma o čemu ja to) sam u školi dobila dvojku, pa mi nemojte zamjeriti što blog izgleda kako izgleda - naime, o tehnologiji nemam pojma, pa mu izgled nije mjenjan nikada! U vrijeme kad sam ga počela pisati blogosferom su vladali modni blogovi s besprijekorno bijelom pozadinom i savršenim fotografijama. O modi nisam znala ništa, a i sva ta bjelina učinila mi se dosadnom pa sam na na svoj blog zakačila sve i svašta, zamišljajući ga kao scrapbook tinejdžerice koji ju razveseli čim joj pogled pobjegne na njegove stranice. Ukratko, ako me pratite, činite to doista zbog sadržaja!

Stotinjak mojih prvih postova bilo je tek dijalog mene sa...well, sa mnom, i u početku sam samo željela podijeliti na blogu sve što volim - recepte, glazbu koju slušam, filmove koje gledam, jer ja sam sharer - a to je karakteristika blogera, rekla je Tavi Gevinson (Jesus, i ona već ima 22 godine!). Ako me ne pratite oduvijek, znajte da sam prije šest godina u ovo doba živjela sama u Šibeniku, u sobi od 15 kvadrata, s vlažnim zidovima i slabom internetskom vezom koja mi je ipak omogućavala svakodnevno skajpanje sa svima koje sam doma ostavila. Tek sam počela raditi kao vježbenik na sudu, nisam imala prijatelja, nisam znala ništa o prakticiranju prava, ali imala sam cilj - položiti pravosudni ispit i napokon započeti svoj život. Dakle, nitko me nije čekao pri povratku s posla, pa sam pisala. S vremenom se blog pretvorio u dnevnik u kojeg nisam željela bilježiti koliko sam usamljena, željela sam opisivati samo sretne trenutke, i često bih sjedila i po sat vremena tražeći u svakom danu nešto dobro, nešto vrijedno zapisa. Silno sam se željela uhvatiti za nešto neopipljivo i nedokučivo, i nisam ni slutila da će se sam blog pretvoriti u lijek - lijek koji sam morala redovito uzimati da bih se mogla nositi sa svakodnevicom. Ponekad sam pisala i nekoliko postova u danu, misli su mi se oblikovale u rečenice i ponekad sam jedva stizala sve ih zapisati. Htjela sam da iza mene nešto ostane, htjela sam toliko toga reći, u toliko toga samu sebe uvjeriti. I, vjerujte, nije me bilo briga hoće li to netko pročitati. Znate, u moje doba, nije bilo tinejdžera koji nije pokušao pisati blog, a blogovi nisu prije imali značaj i popularnost kakve uživaju danas, bili su tek intimni zapisi odaslani u atmosferu, krvarenje po ekranu. Zato, kad sam prvi put shvatila da je netko nepoznat pročitao moj post, uhvatila me panika i na dva dana sam obrisala blog. No, trebala mi je terapija, pa sam nastavila. Blog je pratio tijek mog života i na njemu su u ovih šest godina ostali zapisani svi dragi mi filmovi, knjige, glazba, recepti, mjesta koje sam posjetila, uspomene na dobre ljude, sve što me zaokupljalo u vrijeme zaruka, svi planovi oko vjenčanja, brige koje su me morile u trudnoći, izazovi s kojima sam se susretala na poslu, stres koji sam spoznala kad sam postala majka (x2), sitnice u kojima sam pronalazila sreću.


Sad bih trebala reći nešto pametno, zar ne? Nešto što bi zaokružilo tih šest godina? Nekako sam ostala bez teksta, zato i lupetam o Nicholasu Houltu. Nisam otkrila Ameriku, nisam stekla veliki broj followera, nisam se izliječila, nisam postala optimist - samo sam naučila da iza tužnih dana dolaze oni dobri, oni koje valja zabilježiti na sve moguće načine, koje vrijedi slaviti, kojih se vrijedi prisjećati. Stoga sam nastojala na kraju svakog posta ostaviti čitatelju (samoj sebi) sladak okus u ustima, neku pouku, nešto lijepo.

Nisam spoznala tajne života, ali uz blog sam posložila svoje prioritete - shvatila sam da su snovi precijenjeni, da se svaki posao može zavoljeti, da čovjek nije otok, da je obitelj smisao mog života, ali i da je život ljepši uz knjige, filmove, kolače, kavu i prizore od kojih ne zastaje nužno dah, ali koji razvuku osmijeh tamo gdje ga dugo nije bilo. Osim toga, blog mi je u život doveo nove prijatelje, one koji su bili my kind of people negdje daleko, o čijem postojanju nisam ni slutila, s kojima ne dijelim prijatelje (ili dijelim tek jednog), približio me prijateljima s kojima nemam priliku svakodnevno piti kavu, a ako ste u svemu tome i vi otkrili nešto novo, ako ste prepoznali ijednu lijepu misao, po mojoj preporuci pročitali ijednu knjigu ili ispekli ijedan kolač, onda je moj posao obavljen. Zapravo, ne zovimo to poslom - nisam ovo nikada radila radi lajkova ili neke koristi, bilo je ovo oduvijek čisto zadovoljstvo.

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Perfect Stars Hollow Day

Kad god bih se nakon dugo vremena vraćala u svoj rodni grad vraćala, uvijek bih isplanirala savršeni dan u tom malom gradu u kojem tobože svak' svakog zna i koji sada čak ima i sjenicu sličnu onoj u Stars Hollowu - baš onako kako Rory provodi Perfect Stars Hollow Day u 4. epizodi 4. sezone (ako ne znate o čemu pričam, move along...). Sada rado posjećujem bližnje, ali ne čeznem više o povratku u Našice. Nisu Našice više moj grad - promijenili su se trgovi, otišli su iz grada moji ljudi, otišli u potrazi za boljim sutra. Ja se vratim tu i tamo, iako grad ne prepoznajem, samo da provjerim koliko je mene ovdje ostalo. Ako se ikada nađete u Našicama ranim jutrom, doručkujte u pekarnici "Čočaj". Establishment se odnedavno nalazi u samom centru grada, domaći bi rekli - na Majmunari, kraj Hotela Park. Burek je za prste polizati, a jednako su ukusna i druga peciva. Potom pođite do novouređenog dvorca obitelji Pejačević s početka 19. stoljeća u kojem su živjeli hrvatski banovi, Lad

Kako god okreneš - osuđeni na traganje

Mogla sam si zamisliti da je roman "Oče, ako jesi" u potpunosti fikcija i da su svi oni koji se u njemu spominju čista izmišljotina. Ali znala sam autoricu - nju možda jesu ukrali Ciganima pa jest drugačija gdje god kroči, ali neki red se zna, autentičnost joj je bitna. Pa sam guglala: Ljubodrag Đurić. Google je izbacio na vidjelo članke Wikipedije nabrojavši sve činove ovog partizana, kao i neke seks skandale čiji je bio sudionik, a koji su zamalo razbucali Titovu partiju. Joj, mene takve stvari ne zanimaju - rođena sam sedam godina nakon Titove smrti, nismo se mi igrali ustaša i partizana, nego smo skupljali Cro Army sličice - razgovarala sam sa sobom. Ipak, bila sam uvjerena da se u priči Damjana Kneževića, koji 1988. čita o samoubojstvu generala-majora Đurića, krije nešto i za mene, milenijalku. Osim toga, obiteljsko stablo prikazano na koricama, u čijem središtu se nalazi ime Pala Nađa, djelovalo mi je u isti mah i zastrašujuće i primamljivo. U sljedećem poglavlju, auto

The '90s (1)

Danima mi iz glave ne izlazi "Baby, baby" Amy Grant, hit iz 1991. koji tu i tamo uskrsne na feelgood radiovalovima. Obožavam pop melodije s kraja tisućljeća, bezbrižnu modu i prirodnu ljepotu - posvuda boje, jeans i veselje (znam da je smiješno što devedesete takvima doživljavam, ali moram u svoju obranu reći da sam početkom devedesetih bila premala, Domovinskog rata se ne sjećam, i da me uvelike odgojila televizija). Nemam puno ciljeva u životu, ali pogledati sve filmove devedesetih je jedan od njih. Bilo je to zlatno doba kinematografije - zadnje razdoblje u životu planete u kojem smo punili kino dvorane i praznili videoteke! Hm, hm, a pitam se, što li se čitalo devedesetih? Google veli da je najčitanija knjiga devedesetih serijal Harry Potter, a bilo je tu i romana Toma Clancyja, Stephena Kinga, Michaela Crichtona i Deana Koontza, ljubića Danielle Steel i Sydneya Sheldona, i krimića Patricie D. Cornwell, Sue Grafton i Mary Higgins Clark. Osim navedene žanrovske literature,

It's the end of world as we know it!

"Darkly glittering novel" veli Goodreads. OK. Šljokice. Podržavam. Moram. "Bestseler New York Timesa", vrišti s korica. A joj. To ne zvuči ohrabrujuće - iskustvo je pokazalo da Times i ja nismo na istoj valnoj duljini. No, što se mora (za book club), nije teško. Roman "Postaja Jedanaest", kanadske autorice Emily St. John Mandel, počinje kazališnom izvedbom "Kralja Leara" od strane ostarjelog holivudskog glumca, Arthura Leandera, koji se cijelog života pripremao za tu ulogu. No, čini se da je njegovom životu došao kraj, i da će tome posvjedočiti i publika kazališta Elgin u Torontu. Jeevan, bolničar koji je pokušao spasiti glumčev život, snužden odlazi iz kazališta i putem kući dobiva neobičan poziv o pandemiji gruzijske gripe koja prijeti. Znam, znam, imate Covid-19 flashbackove, ali moram reći da je ovaj roman napisan (i razvikan) 2014. (nije to ništa neobično, Dean Koontz predvidio je pandemiju nalik Covid-19 još 1981. u knjizi "The Eyes o

Pripreme za Irsku (4)

"Je l' taj bicikl ispravan?" pitala sam tatu škicajući stari zahrđali bicikl kojeg sam zadnji put vozila prije dvadeset godina. "Ma je, ispravan skroz, ali ponesi ključ sa sobom, za svaki slučaj - ako ti otpadne pedala", rekao je nonšalantno. Sjela sam na bicikl, nepokolebljiva. Zanimljivo, nisam ni na trenutak zastala birajući stazu - naše tijelo gotovo instinktivno bira utabane staze, poznate prečice. Iako su dvorišta u kojima smo se igrali tiha, iako su puteljci prekriveni korovom, naša stopala znaju put, naše godine pamte mirise pokošene trave i zvukove kotača koje valja slijediti. S Cranberriesima u slušalicama, krenula sam u šumu, jer, pomalo neobično od mene, posegnula sam za (šumskim) krimićem. Irske autorice, doduše, jer tema je i dalje - Irska. Irska književnost odana je žanru kriminalističnog romana desetljećima, a ime Tane French redovito se nalazi na popisima must read krimića, pogotovo otkad ju je Independent prozvao Prvom damom tog žanra u Iraca