Preskoči na glavni sadržaj

Afrika paprika

Onih dana kad uspijem oba djeteta uspavati u isto vrijeme i pripremiti ručak osjećam se kao oni momci što trče po plaži u slow motionu u Chariots of fire, dobijem potrebu da otplešem Dora the Explorer ples "We did it!", da nazovem Beyonce i objasnim joj neke stvari "Who run the world? Moms!" Umjesto toga, samo mužu ili mami pošaljem poruku: "Uspjela sam!" Znam, stvarno je bedasto veseliti se tako nečemu, pogotovo jer tek tad najčešće imam posla preko glave (jer prašina i prljavi veš ne spavaju kad beba spava), ali to je moja mala pobjeda, nešto što mi vrati vjeru u... pa, u mene. Imam sve pod kontrolom. Mogu ja to.

Pitam se, kako li ću se sjećati ovih dana kad djeca odrastu, hoću li pamtiti stres ili, kao Gabi, samo sretne dane? Ili, još važnije, kako će se tih dana sjećati moja djeca? Hoće li Franka mene jednog dana izbezumljena nazvati, u potrazi za utjehom, i reći: "Mama, on vrišti od grčeva cijeli dan, nisam stigla ni piškiti, a ona se cijela omotala WC papirom!"? Uvijek sam osjećala veliku odgovornost prema svojoj budućoj djeci. Nisam nikada htjela probati neke stvari koje tinejdžeri vole probati, samo da bih ostala dosljedna i da bih mogla, bez trunke licemjerja, jednog dana iste te stvari braniti svojoj djeci. Biti iskren bilo mi je uvijek važnije od hirovitog zadovoljavanja površne znatiželje. Želim biti uzor svojoj djeci, pa se grizem kad me vide uplakanu ili iznerviranu - ne želim biti slaba pred njima, ali ne želim niti da se srame svojih emocija. Roditeljstvo je valjda jedna velika potraga za ravnotežom, potraga kojoj se svakog dana vraćamo mi, roditelji koji pojma nemaju što rade. U djetinjstvu sam imala u glavi idealnu sliku svojih roditelja, i iako je ona s vremenom postala sve sličnija stvarnom stanju, nisam se nikad svojih roditelja sramila (OK, osim onda kad sam tatu dovela u studentski restoran, a on je galamio k'o nespašen jer je morao čekati da se stol oslobodi). Dok sam odrastala, tate nikad nije bilo doma, radio je od jutra do sutra - za nas - uvjeravala sam se. Nedostajao mi je, naravno, i vjerojatno ću ga uvijek kriviti za neke svoje nedostatke uzrokovane manjkom očinske pažnje. Ipak, za mene je on uvijek bio vrijedan, pošten, ponosit i čvrst ka stina. Mama je odrađivala i njegovu smjenu roditeljstva. Voli vas on, na svoj način, pa on je takav - opravdavala je sve njegove propuste i odsutnost. Naravno, nije joj bilo lako, znala je u afektu reći da će se baciti pod kamion (naša ulica je jako prometna, a i tata je bio u biznisu s kamionima pa je to bila simbolična ideja smrti), najčešće kad bismo se sve tri svađale, kokodakale i čupale oko neke gluposti. Ipak, ona je uvijek bila i ostala najjača žena koju znam. Njene slabosti nisam joj zamjerila, nisam ih nikada smatrala njenim osobinama, bile su prolazne, znak da je običan smrtnik, slična drugima, bliska meni.

S posebnom sam pažnjom čitala knjigu Chinua Achebe Svijet se raspada, ne samo zbog autentičnog prikaza afričkog čovjeka i fantastičnog stila pripovjedanja, nego zbog iskreno prikazanog glavnog lika u kojem sam se mogla pronaći iako nikada nisam nikoga ubila, niti u rodu, niti izvan njega. Možda je Achebe htio prikazati život afričkog plemena i njegove običaje, ali prikazao je i običnog nezahvalnog čovjeka koji prezire slabosti svoga oca, koji, kao mnogi od nas, misli da u životu može biti sposobniji, pametniji, sretniji od svojih roditelja, dok je istina - trebali bismo biti sretni ukoliko uspijemo ovaj teški život izgurati s bar pola pameti i hrabrosti naših roditelja. Probat ću se toga sjetiti, pogotovo onih dana kad ne uspijem uspavati oboje u isto vrijeme, kad me pritisne sa svih strana i kad mi dođe da vrištim, jer i to će proći, a do tada mogu samo duboko uzdahnuti, brojati do deset, i nadati se da će mi Franka jednog dana, sva sretna, ponosna i sposobna, poslati poruku: "Uspjela sam!"



"Okonkwo je strogo vladao svojim kućanstvom. Njegove supruge, a pogotovo ona najmlađa, živjele su u trajnom strahu od njegove vatrene naravi, kao i njegova mala djeca. Možda Okonkwo u srcu nije bio okrutan čovjek. Ali cijelim njegovim životom vladao je strah, strah od neuspjeha i slabosti. Taj je strah bio dublji i prisniji nego strah od zlih i hirovitih bogova i od magije, strah od šume, kao i od prirodnih sila, zložudnih, okrvavljenih zuba i pandža. Okonkwov strah bio je veći od tih strahova. Nije bio izvanjski, nego je ležao duboko u njemu. Bio je to strah od njega samoga, od toga da bude sličan ovu. Već je kao dječak zamjerao ocu zbog neuspjeha i slabosti, a čak se i tada sjećao kako je patio kad mu je drug u igri rekao da mu je otac agbala. Tada je Okonkwo prvi saznao da agbala nije samo drugo ime za ženu, nego da se može upotrijebiti i za muškarca koji nije stekao nijedan naslov. I tako je Okonkwom vladala samo jedna strast - da mrzi sve što je volio njegov otac Unoka. Jedno od toga bila je nježnost, a drugo je bila dokonost."



Negro torta

Biskvit: 4 jaja, 14 dkg šećera, 14 dkg margarina za kolače, 7 dkg mljevenih lješnjaka (a i ne morate), 2 žlice oštrog brašna, 3 rebra čokolade za kuhanje

Krema: 3 jaja, 15 dkg šećera, 12 dkg čokolade za kuhanje, 20 dkg margarina za kolače
300 ml slatkog vrhnja

Pjenasto miksati žumanjke i šećer, dodavati margarin, lješnjake, brašno i otopljenu čokoladu. Umutiti snijeg od bjelanjaka. Peći na 180 stupnjeva 10-15 min. Ohladiti.
Cijela jaja i šećer tući na pari. Dodati čokoladu kad se zgusne, miksati da se sjedini. Ohladiti i miksati s margarinom.
Izmiksati slatko vrhnje i složiti kremu i vrhnje na biskvit, posipati naribanom čokoladom.

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Alain de Botton & Marcel Proust

U knjizi " I ponovno, ljubav " lik Doris Lessing, Sara Durham, u razgovoru s prijateljem spominje Prousta. Otrovana ljubavlju, ona poseže za Stendhalom, a njezin prijatelj, nesretno zaljubljen, čita Prousta. "Još mi samo on može zadržati pažnju. Barem sada, kad se ovako osjećam. Neobično, nekoć sam smatrao da je previše zaokupljen sobom", kaže Stephen, dodajući da i Proust i Stendhal umiju spojiti romantičnu zaljubljenost i hladnu inteligenciju. Ah, kakav spoj... Pred očima mi se odmah stvori slika: rujno je jutro, prvi je sat hrvatskog jezika u četvrtom razredu matematičke gimnazije. Naša profesorica Mlinac postala je penzionerka, a njezine cipele treba nazuti profesorica Pepelko. Iskusna je to profa naše škole, ali mi smo već matori prefriganci - Pepa, nemoj nas gnjaviti ni Krležom ni gramatikom, samo daj petice. Pepa nam daje upute da spojimo stolove, a na vratima su kuharice školske kuhinje koje nose šalice iz kojih miri lipov čaj. Breze se njišu kraj prozora, l...

Alain de Botton & Lauren Groff

Postoji ta jedna pjesma Paule Abdul kojom sam opsjednuta otkad pamtim, " Opposites Attract ". Zapela mi je za oko kao djetetu jer je u videospotu uz Paulu glumio i animirani mačak zvan MC Skat Kat, kojemu su glas posudili reperi zvani Wild Pair, Bruce DeShazer i Marvin Gunn. Danas, pak - jer poslušam tu pjesmu i danas - duboko promišljam o njezinim stihovima. Što nas to privuče nekome tko nam je do jučer bio stran? Privlače li se doista suprotnosti? Jednom kad odlučiš voljeti jednog muškarca cijeli život (pustimo romantiku, to je odluka - i valja ju donijeti svakog dana iznova), moraš neprestano preispitivati ono na čemu ste izgradili temelje, i, što je najvažnije, ono što ste jedno drugo gradeći naučili. Zato uzimam u proučavanje knjige kao što je "Ogledi o ljubavi", koju je Alain de Botton, švicarsko-britanski filozof-psihoterapeut, napisao u 23. godini, i koja je momentalno postala bestseler. Ponukan nesretnim ljubavnim iskustvima, golobradi je Alain pokušao u nj...

Alain de Botton & Niall Williams

Gledam nedjeljom lica ljudi u klecalima konkatedrale. Mlađarija lijeno skriva zijevanje (subota je bila burna), penzioneri netremice zure u svećenika (oni su to već sve čuli sto puta), majke umiruju djecu ("Bože, uzmi moju rastresenost kao pokoru."), naša mlaka lica ne pristaju uz radost koju bi sveta misa trebala predstavljati u našim životima. Ipak, svi se jednom tjedno slijemo u tu impresivnu građevinu u kojoj se osjećamo malenima - zrnca smo prašine koja traže svoje mjesto pod suncem, koja traže Boga, mir, ljubav, recept za sretan život. Pavao Pavličić rekao je da sreća nije stanje i da postoje tek sretni trenuci (mislim često o toj rečenici, kad god me snađe neki sretan trenutak), ali mi, ljudi, ne odustajemo od traganja za onime što bi nas učinilo sretnijima. Neki u toj potrazi idu toliko daleko da pišu knjige o arhitekturi koja ljudima može donijeti sklad i ljepotu (čitaj: željela sam izliku za čitanje još jedne knjige Alaina de Bottona). Prvi posjet Iloku Ostaci osman...

Sve što znam naučila sam - ne u vrtiću (part 1)

Od 2001. godine, otkad sam prvi put vidjela Lorelai Gilmore kako u rodeo styleingu trči niz stepenice dok je njena kći Rory požuruje jer kasni prvog dana u novoj školi, moj život nije bio isti. U to doba nije bilo torrenata i sličnog oruđa za nabavku omiljenih filmova, serija i glazbe, pa sam, luđakinja kakva jesam, iz tjedna u tjedan, snimala svaku epizodu Gilmoreica na VHS. Od tog dana, u našoj kući jedino što je uvijek bilo na TV ekranu su neustrašive i brbljave Gilmoreice. Osim što su nas naučile sve o filmovima, glazbi i pop kulturi te povećale našu word per minute sposobnost, stvorile su neku čarobnu vezu između mene i mojih sestara koje su zbog moje opsesije bile prisiljene odrastati pitajući se hoće li Lorelai ikad završiti s Lukeom i otvoriti svoj pansion te hoće li Rory pristojnog Deana zamijeniti zločestim Jessom. Zadnja klapa u Stars Hallowu pala je 2007. godine, a još uvijek mi ne prođe dan da ne pogledam barem jednu epizodu, iako već svaki dijalog, a i monolog, z...

Braća i sestre (1)

Drava poslije kiše izgleda isprano, ali mi ne smeta. Ne smeta mi ni magla koja ju je prekrila. U zraku se ćuti miris mokre pokošene trave, a ja bicikliram do posla u crvenoj haljini s tufnicama i slušam Jennifer Love Hewitt (girly pop s početka 21. stoljeća soundtrack je mog života) - ništa mi neće ovi dan pokvarit (i prođe tjedan...). Ni kiša ni magla ni rinitis ni gloomy memoari još jedne svestrane holivudske glumice, koje čitam ovaj tjedan. Kad bi me pitali što želim biti kad odrastem, odgovorila bih - svestrana, zato oduvijek gajim zavist prema svoj toj holivudskoj bagri koja ostvaruje karijere i na filmu i u glazbi, i u književnosti, pa čak i u modi i svijetu kozmetike (nije da imam ambiciju imati parfem sa svojim imenom, ali you get the point). Diane Keaton zavoljela sam kao dijete (opsjednuto filmovima). Ne, nisam kao dijete gledala "Kuma", nego zaboravljeni filmić Nancy Meyers koji se devedesetih vrtio na TV programu - " Baby Boom ". Diane glumi yuppie ženu ...